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5.  Bibliografia:

 

·        BIMMEL, P. & RAMPILLON, U. (2000): Lernerautonomie und Lernstrategien (Fernstudieneinheiten 23) München; Goethe-Institut.

 

·   ELLIS, N. (1997): Vocabulary Acquisition: word structure, collocation, word-class and meaning. In: Schmidt & McCarthy (eds.) Vocabulary description, Acquisition and Pedagogy. Cambridge University Press, 122-139.

 

·        LEIRIA, I. (2001): “Léxico, Aquisição e Ensino em L2”. Polifonia. Lisboa: Edições Colibri, n.º 4, 119-141.

 

·        MARQUES, J. C. (2003): Estratégias conducentes à redução da opacidade dos lexemas alemães. Dissertação de Mestrado em Didáctica de Línguas apresentada à Universidade de Aveiro.

 

·        RODRÍGUEZ, M. & SADOSKI, M. (2000): “Effects of rote, context, keyword and context/keyword on retention of vocabulary”. Language Learning. 50: 2, Junho: 385 – 412.

 

·        RUBIN, J. & THOMPSON, I. (1994): How to be a very successful language learner. Boston: Heinle & Heinle Publishers.